Irene en Margreet op reis !!

Hallo allemaal!

Hallo allemaal!!!

Hier ons eerste verslag(je) vanuit Thailand. De tijd is voorbij gevlogen!

Op 9 januari zijn we in Bangkok aangekomen. Het is niet met Nederland te vergelijken. Warm (rond de 30 graden), druk (8 miljoen inwoners), herrie (overal scheuren tuk-tuks, scooters en taxi's voorbij) en stank (uitlaatgassen en overal wordt op straat eten gebakken).

Ons hotel ligt net buiten 'backpackersparadise' Khao San Road, waar ontzettend veel barretjes, restaurantjes (op straat padthai eten:-) ), hotels en winkeltjes zijn. Er is altijd wat te beleven en oja de massagesalons niet te vergeten! Elke avond; voetmassage / thaise massage (best wel pijnlijk voor onze stijve lichaampjes) en Dr. Fish. Heel veel kleine visjes die aan je voeten knabbelen. Erg kriebelig!

De Chang / Tiger en Singha biertjes smaken ons erg goed :-) Vooral met live muziek vanaf de Rooftopbar mensen kijken. Leuk!

Natuurlijk hebben we de nodige tempels en buddha's ook bekeken. The Grand Palace was wel de uitschieter. Erg mooi allemaal.

De weekendmarkt (Chatuchak market) en de Floating market mochten ook niet ontbreken. Shopping paradise!

We hebben toch even een stressmomentje gehad; we hebben via een reisbureautje de reis naar Hua Hin en Koh Tao geboekt. Nu maar hopen dat het geen oplichters zijn (schijnt veel voor te komen, kwamen we later achter....)

Gelukkig komt de beloofde taxi ons op tijd ophalen en gaan we met de trein naar 'de koninklijke badplaats' Hua Hin. Heerlijk op het strand relaxen, daar zijn we wel aan toe! Bij een plaatselijke tempel ziet Margreet haar eerste wilde aapjes. En dan is het alweer tijd om door te reizen met de nachttrein (4 1/2 uur te laat = 'thai-time) naar Chumpon waar onze fastferry naar Koh Tao vertrekt.

Wat een ramp; 1 1/2 uur in een soort achtbaan over de golven want de zee is erg wild. Aan het eind stonden behoorlijk wat mensen over de railing te kotsen. Wij gelukkig niet, maar we waren blij dat we er waren!!

Op Koh Tao werden we opgehaald en naar onze bungalow aan de zuidkant van het eiland gebracht (Chalok Baan Kao). Echt helemaal te gek! Echt zoals we het voorgesteld hadden. Mooi blauw water, palmbomen en een klein maar mooi strand. Overdag volgen we met 2 Australische chicks een duikcursus en 's avonds relaxen we bij de Eazy bar. Super! Onze instructeur Nacho is een relaxte peer en al snel zwemmen we al 18 m. onder water. We hebben Nemo gevonden! En nog een heleboel andere vissen.

We besluiten om nog een paar dagen extra te blijven en doen nog een boot / snorkeltocht om het eiland heen. Nu hebben we ook haaien gezien! Bullsharks van ruim een meter lang! Hopelijk zijn de foto's met onze onderwatercamera gelukt! Helaas wel een beetje verbrand, maar wel een mooie zonsondergang gezien. Morgen vertrekken we naar Kho Pha-Ngan. Een eiland een uurtje verderop.

Check onze foto's en tot schrijfs!

Liefs Irene en Margreet

Mariska

Hey meiden,
Eindelijk een teken van leven hi hi hi.
En wat ben ik jaloers.....
Jullie hebben al zoveel mooie dingen gezien en gedaan. *zucht*
Nou jullie missen hier helemaal niets hoor. Het is koud, winderig, nat, sneeuw, glad. Bleh!
Zo te zien uit jullie eerste verslag hebben jullie de eerste leuke ervaringen in the pocket.
Naar kotsende mensen over een railing dan niet mee gereken ;-) .
De eerste 2 weken hebben jullie alweer gehad. Nog 6 te gaan.
Probeer zoveel mogelijk dingen te gaan doen en geniet vooral.
Geniet van elkaar!

Heel veel plezier. Doe voorzichtig en tot jullie volgende blog!!

Dikke knuffel van Mariska

Jurre

Heeee !

Leuke foto's meiden.
Ik wist wel dat jullie die RoofTopBar zouden vinden:P:P.

Op naar Kho Pha Ngan, daar zijn de beroemde Full Moon Party's, check de flesjes Vodka na of ze wel dicht zijn als je ze koopt;)..

Enjoy !

Tot op mijn verjaardag weer.

Groetjes,
Jurre

Rick

Hoi meiden,

Gaat lekker zo te horen. Net weg en nu al zoveel gezien en meegemaakt. Laat alles maar op jullie inwerken daar (massage's en biertjes...) en have fun.

Hier alles ok. Geen nieuws is goed nieuws. De sneeuw is hier net verdwenen.

groetjes,

Rick, Alise, Jasmijn en ???????

marco

hey wijfies,jullie komen toch wel ooit treug naar het-
koudekikkerlandje,het is daar zo mooi.een hele mooie
ervaring die je leven bij zal bliijven,meiden genietze
daarro en het beste en wees wel op je keviven!
ps greetje probeer het soort aap te achterhalen,bv
kapucijnaapjes,doodhooftaapjes,of makaken ik wil het weten,brulaapen.dames laterzzzz!

John

Hey Meiden,

Leuk om ook even foto's te zien, erg mooie foto's, zeker die foto's op freedom beach! Geniet ervan, hier gaat alles ook nog steeds goed! Vanavond is hier weer sneeuw gevallen...

Groetjes John

Laura

Lamamma leeft met jullie geweldige reis mee! Liefsxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Oma

wat leuk allemaal oma zou willen dat ze nog jong was jullie dan zou ze dat willen beleven heel veel hartelijke groetjes oma

Guri en Maarten

Ten eerste meiden zien jullie er stralend uit. Zelfs onder water. Het vakantiegevoel is nu duidelijk aanwezig. Felicitaties voor het duikdiploma en we hopen dat jullie er daar veel plezier van hebben! Met een duikbrevet hoef je je toch geen zorgen te maken op zo'n boot? En...... de biertjes smaken ook nog goed! Volgens ons een klein begin van wat allemaal nog gaat komen op de eilanden. Mooie foto's zodat we ook een beetje genieten van jullie grote avontuur. En of je niet belazerd bent zien we wel op je bankafschrift.
Nou meiden heel veel fun verder en we zijn benieuwd naar een volgende aflevering.
Liefs Maarten en Guri

Olga

Aaah geweldig meiden!! Zo leuk voor jullie en wat zien jullie er gelukkig uit. Het straalt er van af!!!

Liefs Paul Olga en Steven

hans en wendy

Ontzettend leuk! We genieten van julle verhalen en foto's. Heel veel plezier nog gewenst.

Marijtje

Wat fijn zeg eindelijk een reactie te lezen! Begon me al een beetje zorgen te maken. Bij het zien van jullie big-smile op je gezicht, weet ik dat het helemaal goed is wat jullie doen! Wat zijn jullie nu al heerlijk aan het genieten! En blijf dat ook lekker doen.
Geweldig die massages en dr fish behandelingen...
Echt super om al jullie foto's te zien!
Enne Margreet, let goed Ireentje he, want die kan behoorlijk vals spelen met skipboo (hihi)
Nou meiden, hier verder niet veel nieuws. Stijn zit nu in bad en roept al zo'n 50x dat ik er ook in moet... dus ik kom er nu niet meer onderuit.
Tot gauw mails.
Dikke kusssen Marijtje

Magda

Hallo Margreet en Irene,

Fijn om te lezen en te zien op de foto's dat het jullie goed gaat. Ik heb vol spanning uitgekeken naar jullie eerste verhaal en ben blij dat dat er nu is en alles goed is met jullie. Wat een verschil, hier ligt weer een dik pak sneeuw met een mooi zonnetje en is het -8 en bij jullie is het 30 graden. Wat grappig dat jullie Skip-Bo mee op reis hebben, het is het favoriete spel van Cees en mij en wij slepen het ook altijd overal mee naar toe.
Meiden, geniet en nu kijk ik al weer uit naar jullie volgende verslag.

knuffel van Magda

Hans Kruijt

Geweldig zo'n eerste periode van jullie ondernemende reis en leuk dat jullie er goed van kunnen genieten.
Natuurlijk is iedereen die reageert best een beetje jaloers, zeker met al die sneeuw en vorst hier, maar het is jullie van harte gegund.
Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Groetjes Hans

Remi & Joy

Selemat Pangi (Hallo in Indo) Sjaaksters....Joy en ik zijn net terug van Indonesie....wat een trip was dat ook. Erg fijn gehad.

Hoef jullie niet meer te vertellen dat jullie lekker door moeten gaan met genieten...dus...

Grtjes Remi & Joy

Tino

?????; ???????; ?????? ???????; ????.
???; ??? ????!
???; ??? ??????

??? ????

Tegen de tijd dat jullie dit kunnen lezen, wordt het tijd om terug te komen!

have fun, be careful!

Tino

Bovenstaand was dus in het Thais geschreven, helaas deze site ondersteund geen Thais.....

Ut Moan dan maar!
T.

romilda

Wat klinkt het allemaal lekker zeg!! geniet ervan zo samen heerlijk!! We houden jullie in de gaten, dikke kus van ons en ook van Neet die verschrikkelijk jaloers is!

Maris

Hey Chicka's,

Hoe gaat het nu met jullie?
Hier is het nat, sneeuwerig, winderig, glad en koud. Jullie zullen het veel beter hebben getroffen hihihi.
Zitten jullie nu in Maleisië? Ik ben zo benieuwd naar jullie nieuwe verhalen en foto's.
Doe voorzichtig en geniet!!!

Ester Hellingman

Hey zusje en Irene! (Late reactie op dit verhaal.....maar beter laat dan nooit.)
Erg Leuk om te lezen dat je op dezelfde plekken bent geweest als ik en dat jullie van alles ondernemen. Ik gun het jullie aan alle kanten en ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan tegen komen. Erg moedig trouwens dat jullie gedoken hebben. En waren die Bull-sharks niet gevaarlijk?? Ik waagde me er niet aan....
En Dr. Fish daar kan ik me zo weinig bij voorstellen. Visjes die aan je voeten knabbelen; blijft er nog wat van je voeten over??! En waar leven die visjes van?

Veel liefs,

Ester