Irene en Margreet op reis !!

Part II

Hallo luitjes, welkom bij het tweede deel van onze reisavonturen

Laughing
We vinden het heel erg leuk om al jullie reacties te lezen!! Ook nog bedankt voor de extra fotoruimte!

We waren bij Koh Pagnan gebleven:

Op Koh Pagnan aangekomen vinden we bij het mooie strand Hat Yao een goedkope bungalow voor 4 nachten. Het is hier zo heet, dat we eigenlijk alleen maar kunnen relaxen.
We huren toch twee scooters om het eiland te verkennen, wat wel spannend is omdat de wegen niet altijd even best waren... We rijden langs het beroemde fullmoon-party beach, maar als wij er zijn is het helaas geen volle maan (dus geen mushroomshake Cuong!)
Als we in een stadje rondlopen laat Irene per ongeluk de scootersleutel van Margreet in een put vallen...maar gelukkig wel voor een soort doe-het-zelf winkel en een vrouwtje met een grote haak weet 'm te pakken te krijgen! Pffieuw...
Ook doen we nog een tour naar het National Marine Parc Ang Thong, dat uit 40 eilandjes bestaat. Daar snorkelen en kajaken we langs de eilandjes en relaxen we op het mooie strand. Terug is de zee erg wild en worden we zeiknat voorin in de speedboot. Grappig want het Nederlandse meisje dat naast ons zit, kreeg de hele tijd de volle lading.

De volgende stop is Khao Sok (oftewel Kouwe Sok) waar we in maar liefst 9 uur naar toe reizen. Even geen strand meer, maar een heel erg oud regenwoud waar we een trekking van 5 uur doen. De bomen bieden gelukkig wel wat schaduw, maar evegoed is het afzien geblazen in die hitte! Onderweg zien we wat vlinders, vogels, opgedroogde watervallen en spinnen (Irene ook nog een slang...brr). Het was een mooie route maar we hadden toch gehoopt wat apen te zien...
Terug bij de boombungalow wordt Margreet opeens opgeschikt door 2 apen. Ze komen steeds dichterbij. Margreet is een beetje bang (1 zat dichtbij te grommen naar haar) en Irene zat veilig in de bungalow op zoek naar het fototoestel! Haha. Loop je de hele dag door de jungle te zwoegen om een paar apen te zien, lopen ze gewoon voor je bungalow...

De volgende dag reizen we door naar Railey, waar volgens de Lonely Planet 1 van de mooiste stranden van de wereld is. En inderdaad het is erg mooi, maar ook behoorlijk toeristisch. Hier lekker gerelaxed en 's avonds bij een barretje nog een biertje gedronken. Maar 1 kan niet, dus na een paar biertjes stonden we lekker te swingen op de dansvloer met wat locals. De Thaise chicks waren onder de indruk van onze moves en probeerden ons na te doen. Het was erg gezellig en lachen!

Met een klein katertje begint de 2 uur durende bootreis naar Koh Lanta. Onze volgende stop. Hier vinden we een ontzettende leuke rieten bungalow (naja, het zullen wel palmbladeren geweest zijn). De mensen zijn hier echt ontzettend aardig.
We besluiten weer een scooter te huren en komen toevallig bij een 'cave' aan. We doen een tour door de cave, wat heel erg leuk is, maar wel wat moeilijk op slippers... Aan het einde van de cave hangen allemaal vleermuizen. Dat is een mooi gezicht!
's Avonds nemen we een heerlijke oliemassage (welverdiend hoor).

Via Trang reizen we door naar Maleisie.
(Eindstand Thailand: skip-bo: M=4 , I=3 : uno: M=4 , I=7)

MALEISIE:

De eerste stop in Maleisie is het eiland Penang. We verblijven in Georgetown. Het is een beetje een tegenvallende oude, vieze, drukke stad, waar niet zoveel te beleven is. Het hoogtepunt is de tropical fruitfarm. Daar zien we onze eerste ananasplant en mogen we zoveel fruit eten als we willen. Hmm!

We zijn blij als we Penang uitrijden op weg naar de Cameron Highlands, die bekend staan om de theeplantages. Als we aankomen regent het. We verblijven in het stadje Tanah Rata, dat op 1500 m hoogte ligt en waar het het hele jaar ongeveer 20 a 25 graden is. Heerlijk een beetje koelte!
De theeplantages zijn echt heel mooi om te zien. Erg indrukwekkend. Vandaag hebben we door het bos een trail naar een waterval gelopen en daarvandaan richting een theeplantage. Na 4 km zien we aan het begin van de plantage een bord: op maandag gesloten! Shit (het is maandag). Wel zien we hoe de thee geplukt wordt. Echt zwaar werk op hele stijle hellingen.
Toen we (na 4 km teruglopen...) met de bus naar het stadje wilden, reed de bus niet. Samen met een Australische jongen zijn we (na een uur proberen) met een 'tour'busje meegelift naar de stad. Wat een geluk! Het was een 9 km lange slingerweg omhoog naar het stadje...

Morgen vertrekken we naar Taman Negara.

Het gaat dus allemaal goed met ons en we hebben het enorm naar ons zin!

Hallo allemaal!

Hallo allemaal!!!

Hier ons eerste verslag(je) vanuit Thailand. De tijd is voorbij gevlogen!

Op 9 januari zijn we in Bangkok aangekomen. Het is niet met Nederland te vergelijken. Warm (rond de 30 graden), druk (8 miljoen inwoners), herrie (overal scheuren tuk-tuks, scooters en taxi's voorbij) en stank (uitlaatgassen en overal wordt op straat eten gebakken).

Ons hotel ligt net buiten 'backpackersparadise' Khao San Road, waar ontzettend veel barretjes, restaurantjes (op straat padthai eten:-) ), hotels en winkeltjes zijn. Er is altijd wat te beleven en oja de massagesalons niet te vergeten! Elke avond; voetmassage / thaise massage (best wel pijnlijk voor onze stijve lichaampjes) en Dr. Fish. Heel veel kleine visjes die aan je voeten knabbelen. Erg kriebelig!

De Chang / Tiger en Singha biertjes smaken ons erg goed :-) Vooral met live muziek vanaf de Rooftopbar mensen kijken. Leuk!

Natuurlijk hebben we de nodige tempels en buddha's ook bekeken. The Grand Palace was wel de uitschieter. Erg mooi allemaal.

De weekendmarkt (Chatuchak market) en de Floating market mochten ook niet ontbreken. Shopping paradise!

We hebben toch even een stressmomentje gehad; we hebben via een reisbureautje de reis naar Hua Hin en Koh Tao geboekt. Nu maar hopen dat het geen oplichters zijn (schijnt veel voor te komen, kwamen we later achter....)

Gelukkig komt de beloofde taxi ons op tijd ophalen en gaan we met de trein naar 'de koninklijke badplaats' Hua Hin. Heerlijk op het strand relaxen, daar zijn we wel aan toe! Bij een plaatselijke tempel ziet Margreet haar eerste wilde aapjes. En dan is het alweer tijd om door te reizen met de nachttrein (4 1/2 uur te laat = 'thai-time) naar Chumpon waar onze fastferry naar Koh Tao vertrekt.

Wat een ramp; 1 1/2 uur in een soort achtbaan over de golven want de zee is erg wild. Aan het eind stonden behoorlijk wat mensen over de railing te kotsen. Wij gelukkig niet, maar we waren blij dat we er waren!!

Op Koh Tao werden we opgehaald en naar onze bungalow aan de zuidkant van het eiland gebracht (Chalok Baan Kao). Echt helemaal te gek! Echt zoals we het voorgesteld hadden. Mooi blauw water, palmbomen en een klein maar mooi strand. Overdag volgen we met 2 Australische chicks een duikcursus en 's avonds relaxen we bij de Eazy bar. Super! Onze instructeur Nacho is een relaxte peer en al snel zwemmen we al 18 m. onder water. We hebben Nemo gevonden! En nog een heleboel andere vissen.

We besluiten om nog een paar dagen extra te blijven en doen nog een boot / snorkeltocht om het eiland heen. Nu hebben we ook haaien gezien! Bullsharks van ruim een meter lang! Hopelijk zijn de foto's met onze onderwatercamera gelukt! Helaas wel een beetje verbrand, maar wel een mooie zonsondergang gezien. Morgen vertrekken we naar Kho Pha-Ngan. Een eiland een uurtje verderop.

Check onze foto's en tot schrijfs!

Liefs Irene en Margreet

Bijna zover....

Pffff het is bijna zover ! Morgen gaan we vliegen richting Bangkok !

Heel erg spannend allemaal en we zijn nu toch echt wel zenuwachtig.

In ieder geval heel erg bedankt dat jullie afgelopen zondag op de borrel waren, dat vonden wij heel erg leuk en erg gezellig. Ook bedankt voor alle cadeautjes en bijdragen en lieve woorden. Super. Wij nemen het allemaal mee op reis en denk dat we nu bijna wel een jaar weg kunnen blijven :-)

We gaan nu maar verder met inpakken want anders wordt het niks natuurlijk.

We keep in touch !

Tot het eerst verhaal vanuit Thailand !